POMOC, EXCEL SE ROZBIL, VŮBEC NEPOČÍTÁ!!!!

Tento výkřik se nesl kanceláří a od obchodního manažera létaly hromy a blesky! „Kde je někdo z IT? Nic tady nefunguje! Potřebuju pracovat a ten Excel je úplně rozbitej, vůbec nic to nepočítá, jen když ten soubor uložím! Okamžitě to spravte!!!“

To je pravda, ten Excel si dovolil dost, je tady přece hlavně od tvorby tabulek a výpočtů a on vůbec ale prostě vůbec nepočítá!

Man frustrated with his laptop computer on white backround

 

CO BYLO ZA PROBLÉM?

 

Soubor byl velký, obsahoval hodně výpočtů a propojení a v takových případech je někdy dobré vypnout automatické přepočítávání, protože potom při každém kliknutí pořád jen čekáte, čekáte, čekáte a čekáte, až Excel přepočítá úplně všechny vzorce, které obsahuje. Někdo z kolegů, který se souborem pracoval (a o možnosti vypnutí věděl :-),) prostě automatické přepočítávání vypnul. Jak se to dělá a kde to zase zapnout? Samozřejmě, jako v Excelu všechno, je to naprosto jednoduché 🙂

Jděte na kartu Vzorce – Možnosti výpočtů a zaškrtněte „Ručně“ (v AJ verzi Formulas – Calculation Options-Manual).

možnostivýpočtů

Teď se bude přepočítávat jen při uložení souboru, nebo pokud zmáčknete tlačítko Přepočítat.

přepočítat

Když změníte možnost na „Automaticky“ bude se všechno přepočítávat samo, tak jak je běžné.

automaticky

 

Už se vám někdy stalo něco podobného? Nad čím se vždycky zaseknete a nevíte jak dál? Napište mi o tom, ráda připravím článek, aby se to už nikdy nemuselo opakovat 🙂

Už máte můj e-book pro začátečníky v Excelu? Zde si ho můžete nechat zdarma zaslat do vaší emailové schránky 🙂

Napsat komentář